Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
Komplexní animace v 3D Studiu Max
Černý, Miloš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování a skinování až po pozdější animaci se zaměřením na složitější prvky. Kromě praktických příkladů práce popisuje i potřebné teoretické znalosti k jednotlivým problémům, které zároveň v praxi ukáže. Čtenář by měl mít po přečtení této práce představu o tom, jak podobná animace vzniká.
Patrnosti lidské srsti a jejich evoluce
Fischer, Jan ; Tureček, Petr (vedoucí práce) ; Hora, Martin (oponent)
Lidská srst, na první pohled absentní, je jedním z unikátních rysů člověka. Otázkou zůstává, jaké vlivy působily na její současnou podobu. První část, ztráta hustého pokryvu, je založena na dvou hlavních hypotézách - zvýšení efektivity pocení důležité pro aktivní denní život na savaně a ochrana proti parazitům. Méně přijímané jsou pak další hypotézy, jako je ta týkající se zacházení s ohněm nebo hypotéza vodní opice. Druhou částí jsou zbylé a dále rozvinuté prvky, tedy vlasy, vousy, obočí a pubické a axilární ochlupení. Těch se týkají většinou hypotézy související s potřebou komunikace ve stále komplikovanější společnosti, ale také to, že zastávají i typicky savčí funkci ochrany před nepříznivým prostředím. Vlasy jsou nejčastěji popisovány jako signál zdraví, krásy, individuality apod., ale nejspíše měly i ochranné funkce. Vousy, extrémně sexuálně specifické, nejvíce pomáhají v mužské kompetici, i když pravděpodobně spíše demonstrativně, a následně i sexuálnímu výběru. Obočí má nezastupitelnou funkci ve výrazu obličeje a jeho rozpoznávání a také chrání oči před potem. Axilární ochlupení pomáhá chránit podpaží a hostí axilární orgán sloužící k chemické komunikaci. Pubické ochlupení pak chrání slabiny před sluncem a třením a signalizuje znaky spojené se sexualitou. Tato práce kriticky zhodnocuje výše popsané...
The detection of thermal windows in fossorial rodents with varied sociality degree
VEJMĚLKA, František
Eight rodent species with fossorial activity differing in a number of characteristics such as ecology, climatic conditions, geographical distribution, or kinship were studied using infrared thermography in order to describe their surface temperature and its patterns. An attempt to describe the relation between surface temperature and varied social organisation in burrowing rodents was made.
Charakteristiky srsti podzemních hlodavců ve vztahu k jejich termální biologii
VEJMĚLKA, František
Byl studován vztah srsti a termální biologie savců. Zjišťovány byly kvalitativní a kvantitativní (délka, hustota a izolační objem) parametry srsti šesti druhů hlodavců s podzemní aktivitou. Studované druhy se různí v mnoha charakteristikách, třeba ekologií či příbuzností.
Komplexní animace v 3D Studiu Max
Černý, Miloš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování a skinování až po pozdější animaci se zaměřením na složitější prvky. Kromě praktických příkladů práce popisuje i potřebné teoretické znalosti k jednotlivým problémům, které zároveň v praxi ukáže. Čtenář by měl mít po přečtení této práce představu o tom, jak podobná animace vzniká.
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
Role FtsH proteas v sinici Synechocystis sp. PCC 6803
KRYNICKÁ, Vendula
FtsH, proteázy, Synechocystis, membránový protein, kontrola kvality proteinů, PSII, Fur, regulace transkripčních faktorů
Fylogeneze znaků srsti kočkovitých šelem (Felidae).
PAVLISKA, Petr
Phylogeny of several fur characters has been studied in the family Felidae. Fur characters were compared with other morphological, ecological and behavioral characters based on basic phylogenetic parameters (L, CI, RI). I detected character states for ancestor of specific well-supported clades (lineages) and described characters evolution in Felidae. Some basic fur characters were statistically analyzed for possible correlations with some ecological and behavioral characters.
Fylogeneze znaků srsti kočkovitých šelem (Felidae).
PAVLISKA, Petr
Phylogeny of several fur characters has been studied in the family Felidae. Fur characters were compared with other morphological, ecological and behavioral characters based on basic phylogenetic parameters (L, CI, RI). I detected character states for ancestor of specific well-supported clades (lineages) and described characters evolution in Felidae. Some basic fur characters were statistically analyzed for possible correlations with some ecological and behavioral characters.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.